LÜTFEN 'BU SİTEYE KATILIN' BUTONU İLE YA DA 'GOOGLE+' BUTONU İLE BLOGUMA KATILIN

15 Şubat 2013 Cuma

Yüzünüzü Havluyla mı Kuruluyorsunuz?

Ne garip bir başlık oldu değil mi?
'Elbette havluyla kuruluyoruz' dediğinizi duyar gibi oldum. Lakin ben pek de kimsenin önemsemediği bir konuya dikkat çekmek istiyorum.
Havlularımız, özellikle de el havlularımız sık sık ellerimizi yıkayıp kuruladığımız için yüz kurulamaya kesinlikle uygun değildir. Çünkü hem el yıkama sonrasında genellikle bakterilerin bir kısmı elimizde kalır ve biz ellerimizi kurularken bu bakterilerin bir kısmını havluya bırakırız. Ayrıca tüm gün el kurulanmış bir havlu sürekli nemli olacağı için bakteriyi kendisi de üretecektir. Islak ve nemli tüm zeminlerde bakteriler ürer bunu hepimiz çok iyi biliyoruz.
Yüzümüzü kurulamak için ya tek kullanımlık havlular ya da kağıt peçete kullanmamız çok daha uygun olur. Bazı kimseler tekrarlayan uçuklardan, gözlerinde çıkan arpacıklardan ya da geçmek bilmeyen sivilcelerinden şikayet eder. Bunların sebeplerinden bir tanesi de yüzünüzü kuruladığınız havlu olabilir.
 Kişisel temizliğimize gösterdiğimiz özen esnasında bu detayı atlarsak yaptığımız tüm bakımlar boşa gidebilir.
Herkese hijyenik günler dilerim :))

2 yorum:

OjeBalonjoje dedi ki...

hiç bu açıdan düşünmemiştim, yazın çok yararlı oldu :)

Özlem Yüksektepe dedi ki...

teşekkür ederim, çok sevindim :)