LÜTFEN 'BU SİTEYE KATILIN' BUTONU İLE YA DA 'GOOGLE+' BUTONU İLE BLOGUMA KATILIN

4 Şubat 2013 Pazartesi

Kozmetik Ürünlerdeki Uzak Durmamız Gereken Toksik Maddeler

Hem kendim hem de sizler için toksik maddeler üzerine bir araştırma yaptım ve liste oluşturdum. Ben kara kaplı defterimin ilk sayfasına da bu listeyi yazdım. Bu yazacağım toksik maddeler makyaj malzemelerinizde, kremlerinizde, temizleyicilerinizde , şampuanlarınızda v.b. kozmetik ürünlerinizde bulunuyor olabilir. Herşeyden arınmış ürünler bulmak oldukça zor hatta imkansıza yakın. Ne kadar dikkat etmeye çalışsak da mutlaka birşeylerimizin içinde bulunacak bu maddeler.Ama korunabildiklerimizden de korunalım. Ben şampuan ve saç kremimi içime sinerek kullanıyorum. Cilt bakım ürünleriminde bir çoğu masum. Ama aynı şeyi makyaj malzemelrim için söyleyemeyeceğim. Mineral kozmetik firmaları o kadar az ki seçici olmak çok da kolay değil. En azından cilt bakımı ve temizliğimi düzgün ürünlerle yaparak bu dengeyi korumaya çalışıyorum. Gelelim kara listeye ;
-Paraben (Proply, Methyl, Isobutyl, Butyl)
-Phthalate (kozmetikte kokuları daha kalıcı kılmak için kullanılıyor)
-Petrolyum bazlı ürünler (Petrolatum, Parafin, Petrolium Jelly)Mineral yağ jeli, sıvı vazelin, parafinum, liquidum ve bebek yağı olarak da bilinen bu madde ışığa karşı hassasiyet, deride çatlama ve kuruma dolayısıyla erken yaşlanmaya neden olurken, vücuttan toksinlerin atılmasına engel olarak ciltte akne oluşmasına neden olabiliyor.
-Sodium Lauryl, Sodium Laurent Sulfate (SLS) Şampuanlarda ve diğer saç ürünlerinde, diş macunu ve vücut şampuanlarında bulunan bu maddeler güçlü bir deterjandan başka bir şey değil. Gözlerde iritasyona neden olurken özellikle çocuklarda ciddi boyutlarda göz bozukluklarına, döküntülere, saç dökülmesine, ağız ülserine neden olabiliyor. Bir takım başka maddelerle birleştiğinde kanserojen olan nitrosaminleri oluşturuyor. Çok kolayca deriye nüfus eden bu maddeler kalbe, akciğerlere, karaciğere ve beyne depolanabiliyor.
-Diethanolamine (DEA)Triethanolamine (TEA) Bu maddeler özellikle kanserojen olarak böbreklere ve karacigere zarar verebiliyor. Alerjik reaksiyonlara neden olup saç kurumasına, gözlerde iritasyona da neden oluyor
-Silikonlar (Dimethicone, Copolyol, Cyclomethicone) Özellikle şampuan ve saç kreminizde bu maddeler varsa dikkat edin.
-Diazolidinly Urea (Antiseptik özellikli kullanılıyor, yüksek toksik özellikli)
-Imidazolidinly Urea (Cilt bakımı, saç ürünleri, deodoranlarda ve tırnak cilalarında bulunan bu kimyasal koruyucular eklem ağrılarına, alerjilere, depresyon ve baş ağrılarına, göğüs ağrılarına, kronik yorgunluğa, baş dönmesi, uykusuzluk ve astıma neden olabiliyor. Daha da korkutucusu vücudun bağışıklık sitemini zayıflatarak kansere yol açabiliyor)
-Polyethylene Glycol (peg) solunumla, deri emilimi ile ve yutma ile zararlı etkiler oluşabilir. Fazlaca görülen etkileri: göz ve mikozada kaşıntı, deride tahriş, santral sinir sisteminde deprasyon, zehirlenme
-Polypropylene (ppe)
-Stearalkonium Chloride( Saç bakım ürünlerinde kullanılırlar, fakat esasında kağıtçılıkta ve sanayide yumuşatıcı ve anti-statik ajan olarak kullanılırlar. Uzun vadede saçların kuru ve kırılgan olmasına neden olurlar. Bunlar sentetiktir, tahriş edicidir, alerjik ve toksiktir ve oral yolla kullanıldığında öldürücü olabilir.)
-Butyl Acetate - Ethyl Acetate (Kolay yanar. Gözü ve cildi tahriş eder. Hafif derecede alerjen. Nörotoksik.)
-BHT
-Coal tar
-Cocamide DEA
-Lauramide DEA
-Farmaldehyde (Kanserojen olarak bilinmektedir. Ayrıca alerji, kaşıntı ve cilt tahrişine, baş ağrısına ve kronik bitkinliğe sebep olur. Buharı çok yüksek derecede gözleri, burnu ve boğazı (mukoza) tahriş eder. Formaldehit, kanserojenik bir kimyasal olarak soluma ile zehirler çok kuvvetli tahriş edici ve cilt yanmalarına neden olur.)
-Propylene Glycol (Yağ sökücü)
-Talc Bebek pudralarında ve bazı prezervatiflerde bulunan bu madde güçlü bir kanserojen. Cinsel bölgeye temas etmesi halinde yumurtalık kanseri riskini arttırıyor. Ayrıca akciğerlere yerleşerek türlü nefes yolu bozukluklarına neden olabiliyor
-Toluene (Zehirli! Tehlikeli! Yutulduğu zaman zehirli ve öldürücüdür. Solunursa veya cilt gözeneklerinden emilirse zararlıdır. Buharı veya sıvı buhar karışımı, karaciğere, böbreklere, kan dolaşımına, santral sinir sistemine zarar verebilir. Cilt, göz ve solunum sistemini tahriş edebilir.
Toluen’e maruz kalmak, hamile kadınlarda ceninin gelişmesine zarar verebilir.)
 -İsopropyl (Saç ürünlerinde, vücut şampuanlarında, el kremlerinde, after-shave losyonlarında, parfümlerde bulunabilen bu kimyasal, zehirli bir çözücü ve yapı bozucu. Mide bulantısı, kusma, baş ağrısı, sıcak basması, depresyona neden olduğu biliniyor. Bundan başka saçta ve deride kuruluk, çatlamaya ve neticede bakteri üremesine neden olabiliyor
-Sentetik Renk Vericiler FD7C veya D4C olarak etiketlenen bu maddeler ciddi boyutlarda kanserojen
-İmidazolidinil Üre ve Diazolidinil Üre  Parabenlerden sonra en kozmetikte çok kullanılan koruyucular. Egzamanın baş suçlusu üre türevli bu koruyucular olarak biliniyor. Bu maddelerin yüksek miktarda formaldehit salınımları oluyor ve  ambalaj içeriklerinde Germall II and Germall 115 olarak da tanımlanıyorlar.
-Mineral Yağ  Petrol türevi olan % 100 sentetik bu yağ, kullandığınız tüm krem, yağ ve nemlendiricilerde bulunuyor ve pek çok farklı alerjik reaksiyona yol açıyor

Kaynaklar:
http://www.hammaddeleransiklopedisi.com/hammaddeler-makaleleri/kimyasallar-ve-zararlari-kullanim-alanlari.html
http://www.gidaraporu.com/kozmetik-vucut-bakim-urunlerinde-toksik-kimyasal-katki-maddeleri_p.htm
http://www.meyye.net/2012/03/cilt-bakm-zararl-maddeler-ve-icerikler.html

6 yorum:

★nasli_ dedi ki...

Çok iyi bir yazı olmuş!!

Özlem Yüksektepe dedi ki...

faydalı olduysa ne mutlu bana :))

Nailed It! dedi ki...

e ne kalmış geriye?

ben yine de güvenemiyorum. bunlar olmaz aynı etki için yerine başka bir kimyasal geliştirir koyarlar... nasıl güvenilebilir ki...

Özlem Yüksektepe dedi ki...

Mutlaka bunlardan kaçış yok :( Ben şöyle yapıyorum. Etikette ilk 5 madde bunlardan biriyse almıyorum. İlk 5'E yazılanlar içine en çok koyulanlar. Sende öyle yapabilirsin :)

happywishtree dedi ki...

Merhaba,

Çok faydalı bir yazı olmuş, eline sağlık.Maalesef bu toksik maddeler beğenerek kullandığım pek çok ürünün içinde bulunuyor.Sanırım biz tüketici olarak üreticilere yaptırımda bulunmalıyız bu maddelerden uzak üretim yapmaları için.Bir de halen hayvanlar üzerinde deney yapan markaları kınıyorum.
Bloğunu takip etmeye başladım.Ben de bloğuma beklerim.

Özlem Yüksektepe dedi ki...

yorumun için çok teşekkür ederim. kesinlikle sana katılıyorum. bloguna hemen geliyorum :)