LÜTFEN 'BU SİTEYE KATILIN' BUTONU İLE YA DA 'GOOGLE+' BUTONU İLE BLOGUMA KATILIN

29 Ocak 2013 Salı

Kil Mucizesi-Evde Kil Maskesi Yapılışı

Kil maskesi denince benim aklıma 'derinlemesine temizlik' geliyor.Önce kilin faydalarını sıralayalım;
-Cildinizi kirden ve yağdan tamamiyle arındırır.
-Sivilce oluşumunuz varsa bunu önler
-Güneş lekeleriniz varsa düzenli kullanımda rengini açar
-Doğal kaynaklı mineraller içerdiği için cildi besler
 Kozmetikle çok haşır neşir olan biri olarak cilt temizliği benim için çok önemli. Cildimizi temizlemek için aldığımız her ürünü körü körüne yüzümüze sürmek yarardan çok zarar verir. Önemli olan çok karıştırmadan etkili bir sonuç elde etmek. Bana göre bu işi en iyi kil maskesi beceriyor. Öncelikle şunu belirtmeliyim. Cildiniz yağlı ise yeşil kil, kuru ve hassas ise beyaz kil kullanmalısınız. Kil maskenizi aktardan kil alıp kendiniz de yapabilirsiniz , piyasadaki hazır kil maskelerinden de faydalanabilirsiniz. Sonuç aynı olacaktır. Ben şu an İnnova'nın kil maskesini kullanmaktayım. Hatta bitmek üzere son bir defalık kaldı. İnnova şase şeklinde bir ambalaj yapmış benim için kullanımı çok rahat oldu. Tek seferde tek şase kullanıyorum.Kıvamı çok güzel ve sürülüşü çok rahat. Haftada bir kere banyodan hemen sonra tüm yüzüme uyguluyorum. Size burada bir püf noktası vermek istiyorum. Kil maskeniz ortalama 15-20 dakika bekledikten sonra yüzünüzden ovalayarak çıkarmalısınız. Bu ovalama işlemi sayesinde gözeneklerin içine saklanmış olan kir ve yağ birikintilerini de söker alırsınız ve böylece bahsettiğim derinlemesine temizlik sonucunu da almış olursunuz. Ben elimdeki son saşeyi kullandıktan sonra kili aktardan alıp maskemi kendim hazırlamayı düşünüyorum. Maskemizi evde hazırlamak için kil ve gülsuyuna ihtiyacımız var. Bir kaseye koyacağımız bir yemek kaşığı kilin üzerine gül suyu dökerek (sivilce problemimiz varsa birkaç damla limon suyu ile) pürüzsüz bir macun elde ediyoruz. Bu macunu bekletmeden yüzümüze ve boynumuza uyguluyoruz. 15-20 dakika sonra yüzümüzden ovalayarak çıkarıp ılık suyla duruluyoruz. Haftada bir defa yapmak yeterli olacaktır.Ben kil kullanmaya başladığımdan beri bütün maskeleri bir kenara bıraktım eminiz sizde vazgeçemeyeceksiniz :))

1 yorum:

EZGİ dedi ki...

Yazın çok güzel olmuş ellerine sağlık kil almayı bu aralar düşünüyordum ben de zaten :)
Yalnız 2 adet önerim olacak. Blogunun rengi beyaz olursa ve yazılar biraz daha büyük olursa okunması çok çokkkk daha kolay olur şaşı oldum valla okuycam diye :) Diğeri de yorumlardaki kelime doğrulamayı kaldırman yorum yazan açısından çok rahat olacaktır :)
http://ezgiyleguzellik.blogspot.com/